تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 150 |
تعداد مقالات | 1,478 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,257,161 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,887,495 |
محاسبه مقادیر ارتعاش روزانه و زمان های مجاز رانندگی در سه تراکتور متداول در ایران | ||
علوم مکانیک در ماشین های کشاورزی | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 2، بهمن 1393، صفحه 1-14 اصل مقاله (2.96 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
علی بهزادی* 1؛ علی نجات لرستانی2؛ حکمت ربانی2؛ پیام جوادی کیا2 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
2عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک ماشین های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
در این تحقیق با بدست آوردن مقادیر ریشه میانگین مربعات شتاب وارد بر رانندگان در سه تراکتور متداول در ایران، مقادیر ارتعاش روزانه و حدود مجاز رانندگی برای آنها محاسبه و ارزیابی شد. تیمارهای در نظر گرفته شده برای انجام تحقیق عبارت بودند از: نوع تراکتور (تراکتور فرگوسن 285، تراکتور فرگوسن 399 و تراکتور یونیورسال 650)، وزن راننده (58، 69 و 81 کیلوگرم) و دور موتور (1200، 1800 و rpm2200)، که تأثیر هر یک از این پارامترها بر مقادیر ارتعاش روزانه مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل از تجزیه واریانس مقادیر به دست آمده نشان داد که نوع تراکتور، راننده و دور موتور اثر معنیداری در سطح 1% بر میزان مقادیر ریشه میانگین مربعات شتاب وارد بر راننده دارد. با مقایسه مقادیر شتاب وارد بر رانندگان مشخص شد که تراکتور فرگوسن 399 ارتعاش کمتری را به بدن راننده منتقل میکند. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که مقادیر ارتعاش روزانه برای تراکتور یونیورسال 650 در وضعیت هشدار قرار گرفته و حدود مجاز رانندگی برای این تراکتور حداقل میباشد. این مقادیر برای تراکتور فرگوسن 285 در محدوده بین حد هشدار و حد بحرانی قرار دارد. با مقایسه مقادیر ارتعاش روزانه رانندگان با وزنهای مختلف مشخص شد که رانندگان با وزن کمتر نسبت به سایرین بیشتر در معرض ارتعاش قرار میگیرند. | ||
کلیدواژهها | ||
تراکتور؛ ارتعاش؛ A(8)؛ ELV؛ EAV | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,212 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 750 |