| تعداد نشریات | 14 |
| تعداد شمارهها | 182 |
| تعداد مقالات | 1,768 |
| تعداد مشاهده مقاله | 3,032,612 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,463,838 |
بررسی رابطه استفاده از فناوری هوشمند و ادراک از رهبری اصیل با اشتیاق کارآفرینانه میان مدیران مدارس مقطع ابتدایی شهرکرد | ||
| رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی | ||
| دوره 1، شماره 3، آذر 1404، صفحه 32-45 اصل مقاله (1007.44 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.30466/ntea.2025.56255.1024 | ||
| نویسندگان | ||
| محسن خسروی* 1؛ پروین جعفری نافچی2 | ||
| 1گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
| 2دانشآموخته ارشد مدیریت آموزشی | ||
| چکیده | ||
| هدف: بررسی رابطه استفاده از فناوری هوشمند و ادراک از رهبری اصیل با اشتیاق کارآفرینانه میان مدیران مدارس بود. روش تحقیق: این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی-همبستگی انجام پذیرفت. جامعة آماری پژوهش شامل کلیة مدیران مدارس دورة ابتدایی شهر شهرکرد در سال تحصیلی 1403-1402 بود (144 نفر). نمونه آماری برابر با حجم جامعه آماری در نظر گرفته شد و به پرسشنامههای پژوهش شامل، بهکارگیری فناوری هوشمند محقق ساخته، رهبری اصیل اوولیو و گاردنر (2008) و اشتیاق کارآفرینانه برانبک و همکاران (2016) پس از تأیید روایی و پایایی آنها پاسخ دادند. بهمنظور تجزیهوتحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی نظیر ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد، بین استفاده از فناوری هوشمند با ابعاد اشتیاق کارآفرینانه (اشتیاق توسعهای 25/0R=، اشتیاق تأسیسی 34/0R= و اشتیاق ابداعی 28/0R=) مدیران مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود داشته است؛ همچنین بین ابعاد ادراک از رهبری اصیل با ابعاد اشتیاق کارآفرینانه («مؤلفه خودآگاهی» با اشتیاق توسعهای 15/0R=، اشتیاق تأسیسی 16/0 R=و اشتیاق ابداعی 18/0R=)، («مؤلفه اخلاقمداری» با اشتیاق توسعهای 27/0R=، اشتیاق تأسیسی 19/0 R=و اشتیاق ابداعی 15/0R=)، («مؤلفه پردازش متوازن» با اشتیاق توسعهای 37/0R=، اشتیاق تأسیسی 34/0R= و اشتیاق ابداعی 26/0R=) و («مؤلفه شفافیت رابطهای» با اشتیاق توسعهای 25/0R=) مدیران مدارس رابطه مثبت معناداری وجود داشته است. نتیجهگیری: اشتیاق کارآفرینانه مدیران مدارس پدیدهای است که در مجموعهای از عوامل درهم تنیده قابل تبیین است و بین استفاده از فناوری هوشمند و اداراک از رهبری با اشتیاق کارآفرینانه رابطه معنادار است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ادراک از رهبری اصیل؛ اشتیاق کارآفرینانه؛ فناوری هوشمند؛ مدیران مدارس | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1 |
||