| تعداد نشریات | 14 |
| تعداد شمارهها | 174 |
| تعداد مقالات | 1,698 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,881,188 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,348,400 |
مدلسازی محاسباتی توان و راندمان حرارتی در یک چرخه دیزل برگشتناپذیر با ظرفیت گرماهای ویژه متغیر | ||
| علوم مکانیک در ماشین های کشاورزی | ||
| مقاله 7، دوره 3، شماره 1، شهریور 1395، صفحه 80-91 اصل مقاله (1.13 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| نگار اصغری1؛ سیدرضا موسوی سیدی* 2 | ||
| 1دانشآموخته کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم، دانشکده مهندسی زراعی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ایران | ||
| 2استادیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم، دانشکده مهندسی زراعی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، ایران | ||
| چکیده | ||
| در این تحقیق عملکرد سیکل دیزل استاندارد هوا با استفاده از ترمودینامیک زمان محدود بررسی شده است. در این مدل رابطه غیرخطی بین گرماهای ویژه سیال کاری و دمای متناظر با آنها، اتلاف اصطکاکی متناظر با سرعت متوسط پیستون، برگشتناپذیریهایی حاصل از راندمان های تراکم و انبساط، اتلاف انتقال حرارت و تعداد سیکل موتور در نظر گرفته شدهاند. رابطه بین توان خروجی و نسبت تراکم و همچنین رابطه بین راندمان حرارتی و نسبت تراکم به کمک روشهای عددی و با استفاده از نرم افزار MATLAB مورد بررسی قرار گرفت. اثر برگشتناپذیریهای داخلی، اتلاف انتقال حرارت، اتلاف اصطکاکی و تعداد سیکل موتور روی عملکرد سیکل بررسی شده است. نتایج نشان میدهد با افزایش برگشتناپذیری داخلی، اتلاف اصطکاکی و تعداد سیکل موتور، توان خروجی و راندمان حرارتی کاهش مییابد. اتلاف انتقال حرارت هیچ تأثیری روی توان خروجی ندارد. همچنین افزایش اتلاف انتقال حرارت، منجر به کاهش راندمان حرارتی میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ترمودینامیک زمان محدود؛ سیکل دیزل؛ ظرفیت گرماهای ویژه؛ برگشتناپذیری داخلی؛ اصطکاک | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,496 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,556 |
||