| تعداد نشریات | 14 |
| تعداد شمارهها | 174 |
| تعداد مقالات | 1,696 |
| تعداد مشاهده مقاله | 2,869,421 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 2,339,944 |
بررسی اثر طول تماس و عرض تماس در خوابیدگی تایر در شرایط محیط کنترلشدهی انباره خاک | ||
| علوم مکانیک در ماشین های کشاورزی | ||
| مقاله 1، دوره 1، شماره 2، بهمن 1392، صفحه 1-12 اصل مقاله (2.41 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| حمید تقوی فر* 1؛ عارف مردانی2 | ||
| 1دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه ارومیه | ||
| 2استادیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه ارومیه | ||
| چکیده | ||
| طول تماس، عرض تماس و خوابیدگی تایر از عوامل مهم و تاثیرگذار بر کیفیت برهم کنش تایر با خاک و پارامترهای کششی چرخ در ماشینهای خارج جاده میباشند. در تحقیق حاضر برای ارزیابی پارامترهای مذکور تحت اثر بارهای عمودی وارده بر چرخ و فشار بادهای متفاوت، از انبارهی خاک و آزمونگر تک چرخ موجود در دانشگاه ارومیه استفاده شد. بدین منظور آزمایش ها در طرح فاکتوریل در پنج سطح از بار روی چرخ (0، 0/5، 1، 1/5 و 2 کیلونیوتن) و چهار سطح از فشار باد (68، 103، 172 و206 کیلو پاسکال) با 20 تیمار و دو تکرار انجام شدند. روابط بین پارامترهای طول تماس، عرض تماس و خوابیدگی تایر با استفاده از تحلیل کوواریانس در سطح معنی داری 1% مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که با افزایش فشار باد طول تماس، عرض تماس و خوابیدگی تایرکاهش می یابند. درحالیکه افزایش بار روی چرخ منجر به افزایش طول تماس، عرض تماس و خوابیدگی تایرمی شود. همچنین نتایج نشان دادند که با افزایش مقدار خوابیدگی تایر، مقادیر طول تماس و عرض تماس افزایش می یابند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| انباره خاک؛ بار روی چرخ؛ خوابیدگی تایر؛ طول تماس؛ عرض تماس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,044 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 672 |
||