تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 151 |
تعداد مقالات | 1,507 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,325,119 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,951,764 |
بررسی ارتباط بین سواد فناوری با رویکرد یادگیری و تنوع روش تدریس معلمان | ||
رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1403، صفحه 51-64 اصل مقاله (1.18 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
سیامند آزادخواه؛ حسین دهقانزاده* ؛ فیروز محمودی | ||
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش حاضر باهدف بررسی ارتباط بین سواد فناوری با رویکرد یادگیری (یادگیرندهمحوری، معلممحوری) و تنوع روش تدریس معلمان شهرستان اشنویه انجام گرفت. روش تحقیق: روش تحقیق از نوع توصیفی همبستگی بوده و از بین دبیران متوسطه دوم مدارس که برابر با 112 نفر بود 88 نفر بهعنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد که 78 نفر به پرسشنامههای رویکرد یادگیری و سواد فناوری پاسخ دادند و از بین 2845 نفر از دانشآموزان متوسطه دوم بهعنوان جامعه آماری 341 نفر با استفاده از جدول کرجسی مورگان بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند که از این تعداد 339 نفر از دانشآموزان روش تدریس را تکمیل نمودند. یافتهها: نتایج این پژوهش نشان داد رابطه معنیداری بین سواد فناوری با رویکرد یادگیری در هر دو مؤلفه یادگیرندهمحوری و معلممحوری وجود داشته همچنین بین سواد فناوری با تنوع تدریس معلمان رابطه معنیداری وجود ندارد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان بیان داشت که با رابطه مثبت بین سواد فناوری و رویکرد یادگیرندهمحوری و معلممحوری بایستی میزان سواد فناوری در دبیران را به واسطه برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی بهصورت حضوری و آنلاین ارتقا بخشید. | ||
کلیدواژهها | ||
سواد فناوری؛ یادگیرندهمحوری؛ معلممحوری؛ روش تدریس | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 137 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 170 |