تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 151 |
تعداد مقالات | 1,507 |
تعداد مشاهده مقاله | 2,324,987 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 1,951,578 |
تجارب زیسته اساتید از چالشهای آموزش مجازی دانشگاه تبریز در دوران کرونا | ||
رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی | ||
دوره 1، شماره 1، خرداد 1403، صفحه 33-50 اصل مقاله (985.73 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هادی صادقزاده1؛ ابوالفضل قاسم زاده* 2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران. | ||
2استاد مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران. | ||
چکیده | ||
هدف: پژوهش حاضر با هدف واکاوی تجارب زیسته اساتید از چالشهای آموزش مجازی دانشگاه تبریز در دوران کرونا صورت گرفته است. روش تحقیق: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش پدیدارشناسی توصیفی با اعضای هیئتعلمی دانشگاه تبریز به روش نمونهگیری هدفمند تا رسیدن به سطح اشباع نظری یافتهها انجامگرفته است. ابزار پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته عمیق بوده که پس از انجام هجده مصاحبه تجربه جدیدی به دادههای جمعآوریشده افزوده نشد، دادههای حاصل از مصاحبهها با استفاده از روش هفت مرحلهای کلایزی تحلیل و تجارب آنها در 5 مضمون اصلی دستهبندی شدند یافتهها: یافتههای پژوهش در واکاوی چالشهای آموزش مجازی عبارتاند از: ضعف در مدیریت و زیرساختهای دانشگاهی و ملی، نبود محیط کنترلشده برای ارزیابی واقعبینانه و کاهش عدالت آموزشی، کمتجربگی در تولید محتوا و کاهش کیفیت آموزشهای مجازی، کاهش تعامل و افزایش فشار روحی، تحمیل هزینه اضافی برای دانشگاه و دانشجویان نتیجهگیری: عصر کرونا در کنار تمام دغدغهها، این فرصت را در اختیار قرار میدهد تا با شناسایی چالشهای آموزش مجازی در جهت رفع این موانع گام بردارم یافتههای این مطالعه برای دانشگاههایی که درصدد رفع چالشهای آموزش مجازی هستند، مفید و کاربردی است. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ کرونا؛ دانشگاه تبریز؛ تجربه زیسته | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 126 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 175 |